Skilje: Är företagen naiva – eller tänker de som en 50-åring som tar MC-kort? Varumärken Krönika 4 maj Microsoft har gått från hallucinatoriska synrubbningar, via heavy metal till något minimalistiskt och tråkigt. Men vad händer egentligen med bolagens logotyper framåt… Jonas Skilje
Viva Wine Group slår samman två dotterbolag – blir Morningstar Brands Viva Wine Group 23 november 2023 12:24 Afv Finwire Vinbolaget Viva Wine Group slår samman två svenska dotterbolag, Chris Wine&Spirits och Winemarket Nordic, till det nya bolaget Morningstar Brands.
Nytt rekordkvartal för New Wave New Wave 17 augusti 2022 08:40 Afv Finwire Varumärkesbolaget New Wave redovisar ökande omsättning och vinst under andra kvartalet jämfört med samma period året innan.
Ikea petas från tronen som Sveriges starkaste varumärke Varumärken 16 november 2021 16:13 Elin Hanspers Ikea har toppat listan på Yougovs imageranking länge, men ser sig nu bortputtad från tronen.
Svenska värderingar finns i varumärken vi gillar Varumärken Krönika 2 september 2021 09:37 Billiga möbler, matbutiken, en betaltjänst i mobilen, knäckemackor och en begagnad XC60. Det är svenska värderingar. Fredric Thunholm
Dags att sluta tro på rationalitet Svensk politik Krönika 7 juni 2021 15:50 Handelshögskolan borde utbilda i shamanism. Fredric Thunholm
”Ligg lägre än lågt” Varumärken Krönika 10 maj 2021 13:17 Tvånget att kvantifiera kvalitet är ett perfekt sätt att sänka kvaliteten. Fredric Thunholm
Riskminimerande riskkapitalister Varumärken Krönika 13 december 2020 12:00 Jag har en romantisk bild som säger att det nu för tiden investeras i djärva nysatsningar i oplöjd jord. Men företaget Estrid… Fredric Thunholm
De är Sveriges högst ansedda företag 2020 Varumärken 8 december 2020 12:51 Elin Hanspers Ikea och Spotify tar tillsammans med Systembolaget topplatserna vad gäller Sveriges högst ansedda företag, visar årets Reputation&Trust-undersökning. Samtidigt syns två storbanker på…
Förväntade mig mer Varumärken Krönika 15 november 2020 12:00 Idag har alla möjligheten att recensera varje sak man upplever, konsumerar eller bara genomlider. Det ger vanligt folk en chans att säga… Fredric Thunholm
Kanske inte bara tanken som räknas Varumärken Krönika 27 september 2020 12:00 Samtiden definieras av lögner, okontaktbarhet och prat om ansvarstagande. Fredric Thunholm
That’s what I like Varumärken Krönika 26 juni 2020 07:58 Fredric Thunholm Världens sjätte största marina krigsmakt 1989 var Pepsi.