Podd Carla
Från techtopp till bilhandlare
I en öppenhjärtig intervju berättar Patrik Illerstig om resan från “feg intraprenör” till nybliven entreprenör. Vi rör oss från stora kostymer på konsultbolaget McKinsey, vidare till klonfabriken Rocket Internet och molande insikter kring konsumentlån på Qliro Financial Services som han byggde upp.
Efter att ha lämnat Qliro och grundat catering-sajten Caterbee så utvecklade Patrik Illerstig Volvo Cars digitala affärsmodell. Som Volvos globala onlinechef föddes idén om att själv grunda ett bolag som säljer bilar på nätet. Det var lättare sagt än gjort. Hoppet från techtopp till nya tidens bilhandlare var lite större än Patrik Illerstig hade kunnat föreställa sig.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.