Native Annons
Markant försäljningsökning med Loyal Solutions
Peter Kisbye är vd och grundare av Loyal Solutions. Han har tidigare arbetat som entreprenör i resebranschen och bland annat sålt sitt bolag till det etablerade resebolaget TUI. Därefter har han varit CEO i många år. När han startade upp Loyal Solutions, en plattform som gör det effektivt för företag att jobba med lojalitetsrelationer visste han direkt vart han ville börja, i reseindustrin. Bolaget har idag storkunder som Etihad Airways, SAS EuroBonus, och hotellkedjan Accor för att nämna några. Nu gör Loyal Solutions IPO på Nasdaq First North Growth Market med fokus på att skala upp verksamheten.
– Våran plattform, LoyalTfacts® integreras direkt med bankkort vilket gör att även storbanker börjar få upp ögonen för Loyal Solutions då de genom oss enkelt kan lägga mervärde i sina olika kortlösningar. Vi har funderat länge på hur vi ska gå vidare i våra affärer. Tiden är inne för oss att skala upp nu. Att göra en IPO var helt rätt beslut för oss. Det känns jättekul, säger Peter Kisbye, vd och grundare.
White label, en del av affärsidén.
– Vårt marknadsfokus är globalt inom flera olika sektorer. Här har vi valt att jobba med flygbolag, banker, teleoperatörer, hotellkedjor och köpcentrum. Det är en otroligt stor, global marknad vi har att jobba med, där det finns gott om plats för konkurrenter. Alla kan få sin del. Däremot är vår IT-lösning mer helhetsfokuserad än hos många andra vi ser på marknaden idag. Vi har långa säljprocesser men när vi väl fått in kunder så stannar de hos oss länge, säger Peter Kisbye, vd och grundare.
Att jobba med lojalitetsprogram har länge visat sig vara effektivt. Som kund blir du uppmanad att handla mer och därigenom tjäna poäng som du med glädje kan utnyttja. USA ligger i framkant vad gäller den typen av set-up och nya siffror visar att USAs handel årligen omsätter 201 miljarder dollar på just den här typen av tjänster.
– Trots covid-19 så hade vi en ökad försäljning om +24% under 2020. Det här är vi stolta över, inte minst med tanke på att våra största kunder befinner sig i flyg- och hotellbranschen. Två branscher som under pandemin varit väldigt utsatta. Detta i sig är ett bevis på hur effektivt det är att sälja genom lojalitetsprogram, säger Peter Kisbye, vd och grundare.
Loyal Solutions tillhandahåller en SaaS-lösning där kunderna betalar en startavgift och därefter en månadskostnad baserad på försäljningen. Detta gör att bolaget kan stå stadigt även när försäljningen hos deras användare inte är som bäst. Läs mer om Loyal Solutions här.
Teckningstid: 4-18 maj 2021
Teckningskurs: 60,00 SEK per unit, motsvarande 20,00 SEK per aktie. En unt består av tre aktier och två teckningsoptioner.
Teckningspost: minsta teckningspost är 100 units, motsvarande 6 000,00 SEK.
Emissionsvolym: initialt cirka 40 MSEK och genom teckningsoptioner ett år senare cirka 32 MSEK.
Notering: Nasdaq First North Growth Market
Första dag för handel: planerad 3 juni 2021.
den är inte skriven av journalisterna på Affärsvärldens redaktion.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.