Volkswagen
Volkswagen måste investera mer i USA – annars missar de målet
“Vi behöver ytterligare initiativ. För att fördubbla marknadsandelen måste man vara ännu mer lokal. Vi är starka i Europa, men vi behöver göra mer ‘value-added’ i USA”, säger Antlitz, och nämnde forskning- och utveckling som ett potentiellt område för investeringar.
Fordonsjätten har tidigare uppgett att man siktar på att uppnå en marknadsandel om 10 procent i USA. Investerare och analytiker ställer sig dock kritiska till huruvida bolaget faktiskt har möjligheter för att uppnå detta. Marknadsandelen ligger för närvarande på 4 procent, enligt Reuters uträkning.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.