Viaplay lanserar reklambaserat abonnemang för film och serier

Mediebolaget Viaplay Group har släppt ett reklambaserat abonnemang för streaming av filmer och tv-serier, framgår det av ett pressmeddelande.
Viaplay logga
Viaplay logga. Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix / TT

Det nya abonnemanget kostar 99 kronor i månaden och skillnaden från ett vanligt abonnemang är alltså att det är billigare, men innehåller reklam.

Viaplay sällar sig därmed till en rad streamingjättar som börjat lansera reklambaserade abonnemang som ett billigare alternativ.

“Genom att presentera vårt fantastiska innehåll i ett nytt prisvärt paket blir Viaplay tillgängligt och relevant för en ännu större publik. Vi ser fram emot höstens spännande lanseringar som publiken nu kommer kunna ta del av även på HVOD”, säger Christian Albeck, co-VD på Viaplay i Sverige.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.