Metro
Tyska Metro börjar sälja dagligvaror
I och med åtgärden väntas den direkta försäljningen av tyska dagligvaruprodukter till kinesiska konsumenter underlättas. Tmall Global ger utländska återförsäljare stöd när det kommer till gränsöverskridande logistik och marknadsföring, vilket bland annat gör att bolagen slipper behöva investera i fastlandskontor, lager och personal.
Det strategiska samarbetet mellan de två parterna kommer se Alibaba i gengäld kunna erbjuda kinesiska konsumenter utländskt producerade varor.
Den ökade efterfrågan på utlandstillverkade produkter av hög kvalité fick amerikanska detaljhandelskedjan Costco att förra året öppna en egen webbutik på Tmall.
Metro driver för närvarande 82 Metro Cash & Carry grossistbutiker i 57 kinesiska städer.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.