Triumf Glass köper in sig i Yollibox
– Yollibox starka koncept blir ett bra tillskott till vår verksamhet. Vårt mål är att vi tillsammans skall utveckla frozen yoghurten på den nordiska marknaden. Yollibox ligger i tiden och är ett starkt framtida varumärke, säger Anders Müntzing, vd på Triumf Glass, i en kommentar.
Triumf Glass tar samtidigt över all distribution och försäljning av bolagets produkter. Återförsäljare såsom ICA, Axfood och Bergendahls skall fortsätta återförsälja yoghurten.
– Det här öppnar upp för en ökad etableringstakt och blir ett viktigt steg i vår expansionsstrategi, avslutar Victoria Carlsson, vd på Yollibox, i en kommentar.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.