Triumf Glass köper in sig i Yollibox

Yollibox Frozen Yoghurt, som lanserades i Sverige för två år sedan, får en ny ägare i form av Triumf Glass som nu köper in sig i verksamheten.

– Yollibox starka koncept blir ett bra tillskott till vår verksamhet. Vårt mål är att vi tillsammans skall utveckla frozen yoghurten på den nordiska marknaden. Yollibox ligger i tiden och är ett starkt framtida varumärke, säger Anders Müntzing, vd på Triumf Glass, i en kommentar.

Triumf Glass tar samtidigt över all distribution och försäljning av bolagets produkter. Återförsäljare såsom ICA, Axfood och Bergendahls skall fortsätta återförsälja yoghurten.

– Det här öppnar upp för en ökad etableringstakt och blir ett viktigt steg i vår expansionsstrategi, avslutar Victoria Carlsson, vd på Yollibox, i en kommentar.

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.