Tinder
Tinder ska rulla ut egen virtuell valuta, ska få kunderna att spendera mer

Funktionen ska först rullas ut i Australien och därefter lanseras i USA. Tidiga experiment har visat på uppmuntrande resultat enligt Gary Swidler som är finanschef i Tinder-ägaren Match Group.
Tinder har traditionellt sätt haft en “freemium”-affärsmodell där många funktioner är gratis och en del kostar pengar. Det nya draget skulle kunna öka intäkterna per kund.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.