Avanza
Teknikfel på Avanza och Montrose i börskraschen: ”Skandal”
"Just nu upplever vi hög belastning", skrev nätmäklaren.
Även utmanaren Montrose hade bekymmer med tekniken.

Nätmäklaren Avanza drabbades av tekniska problem samtidigt som OMXS30 rasade över 8% i den inledande handeln.
Användarna möttes av budskapet “Dina värden kan inte visas just nu” när man loggade in i appen.
I en felmeddelanderuta stod det också: “Störning. Just nu upplever vi hög belastning”.
Får kritik: “Skandal”
På X rasade reaktionerna in.
“Att Avanza inte klarar trycket en sådan här dag är inget annat än skandal”, skriver en person.
Carnegies nätmäklarutmanare Montrose upplevde också tekniska problem under måndagen.
Det ska enligt användare på X handla om “trög orderläggning” och att “allt hänger sig”.
“Slå oss en signal så kan vi hjälpa dig att lägga order”, skrev Montroses marknadsekonom Nicklas “Investeraren” Andersson på X.
Vid lunchtid hade både Montrose och Avanza meddelat att problemen med orderläggningen ska vara åtgärdade.
Läs också:
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.