Netflix
Squid Game 2 slog visningsrekord på Netflix
Squid Game 2 var den mesta strömmade serien i 92 länder och visades 68 miljoner gånger i debuten.
Netflix beskriver det som att resultatet kommer av en månadslång kampanj där man siktat efter att aktivera fans i mer än 25 länder på sex kontinenter och att stora evenemang i tio länder lockat 6 miljoner fans online och 52 000 fans på plats.
“Dessa fanaktiveringar och upplevelser hjälpte till att driva 3 miljarder visningar i Netflix globala sociala kanaler under månaderna fram till premiären av säsong 2 och överträffade till och med säsong 1:s livstidsvisninga”, skriver bolaget.
Läs också:
Richard Bagges oväntade trejd: Storköper i Cortus – och säljer direkt
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.