Squid Game 2 slog visningsrekord på Netflix

Streamingjätten Netflix meddelar att den andra säsongen av den sydkoreanska tv-serien Squid Game slog rekord för flest visningar för en serie under en premiärvecka någonsin och slår sig in bland de mest populära på rekordtid.
Squid Game 2 slog visningsrekord på Netflix - Squid Game Netflix serie premiär
Squid Games huvudrollsinnehavare Lee Jung-jae, och skådespelaren Lee Byung-hun arrive på premiären av seriens andra säsong. Foto: AP Photo/Chris Pizzello

Squid Game 2 var den mesta strömmade serien i 92 länder och visades 68 miljoner gånger i debuten.

Netflix beskriver det som att resultatet kommer av en månadslång kampanj där man siktat efter att aktivera fans i mer än 25 länder på sex kontinenter och att stora evenemang i tio länder lockat 6 miljoner fans online och 52 000 fans på plats.

“Dessa fanaktiveringar och upplevelser hjälpte till att driva 3 miljarder visningar i Netflix globala sociala kanaler under månaderna fram till premiären av säsong 2 och överträffade till och med säsong 1:s livstidsvisninga”, skriver bolaget.

Läs också:
Richard Bagges oväntade trejd: Storköper i Cortus – och säljer direkt

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från SciBase