Alibaba
Singles day slår rekord igen
E-handlaren Alibaba noterade på måndagseftermiddagen lokal tid en bruttoförsäljning (gross merchandise value) som var högre än fjolårets rekord 213,5 miljarder yuan (cirka 295 miljarder kronor), rapporterade tv-kanalen CNBC.
För att stimulera försäljningen under de 24 timmar händelsen pågår erbjuder många e-handlare, bland dem Alibabas butik Tmall, omfattande rabatter. Kändisar spelar också en viktig roll i marknadsföringen. Amerikanska dokukändisen Kim Kardashian genomförde i år en livestream där hon presenterade sitt parfymmärke KKW på Tmall.
Singeldagen passerade redan förra året omsättningen under flera uppmärksammade amerikanska shoppinghögtider, som Black Friday och Cyber Monday.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.