Så ska Twitter konkurrera med Apple och Facebook
Det rapporterar Financial Times.
Tidningen skriver att företaget under en konferens på onsdag kommer att presentera ett kit med utvecklingsverktyg för app-utvecklare.
Kitet, som kallas Fabric, samlar nyckelbitar från tidigare förvärv, som en mjukvara från Crashlytic som hjälper utvecklare att identifiera buggar som får appar att krascha och en lösning för mobilannonsering från Mopub, som Twitter förvärvade förra året.
Planen att utvidga verksamheten fanns redan innan Twitter börsnoterades förra året, uppger Jessica Verrilli, strategichef på Twitter, till tidningen.
“För två år sedan var företaget i ett stadium där vi såg vad som hände i det mobila landskapet och vi visste att vi ville expandera vår närvaro från att vara en mobil produkt till att bli en mobil plattform”, sade hon.
Fabric ska enligt tidningen erbjudas som ett gratisverktyg för utvecklare.
nullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.