Sverigedemokraterna
Så mycket är SD:s tiggerikampanj värd
Analysföretaget Meltwater har räknat ut att SD skulle ha behövt köpa
annonser för 52 miljoner kronor för att nå ut till lika många människor
enbart med reklam.
Enligt Meltwater har kampanjen resulterat i 1
142 redaktionella artiklar och 3 619 inlägg i sociala medier sedan
kampanjen sattes upp i måndags.
Jämfört med en vanlig vecka är det 50 procent mer redaktionell uppmärksamhet och 62 procent fler inlägg i sociala medier.
Den
person som har citerats mest i artiklarna är Jesper Pettersson,
pressansvarig på SL, som har fått förklara och försvara varför SL tillät
Sverigedemokraternas reklam.
Trots att majoriteten av inläggen
har varit negativa mot SD och mot reklamen, är partiet nöjda med
uppmärksamheten, skriver Dagens Media.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.