Rolls-Royce siktar på kvinnor

Lyxbilstillverkaren Rolls-Royce tar till nya grepp för att möta den fallande försäljningen i Kina. Den nya cab-modellen riktar in sig mot kvinnor och yngre förare, skriver The Guardian.

BMW-ägda Rolls-Royce har precis som de flesta andra biltillverkare drabbats av nedgången på världens största bilmarknad. Försäljningen i Kina kan komma att sjunka med 15 procent i år, skriver The Guardian.

Rolls-Royce har i flera år försökt bredda sig utanför kärnmarknaden av äldre män som betalar över 200 000 pund för en bil som körs av en chaufför. Den nya Dawn-cabrioleten kommer hjälpa det 111-åriga bilmärket att attrahera kunder med en modernare syn på bilägande, enligt företagets chefsdesigner.

På tisdagen bröt Rolls-Royce med en annan tradition då den lanserade modellen under ett online-event, i stället för som brukligt på Frankfurtmässan där bilen kommer att visas upp nästa vecka.

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från SciBase