Rolls-Royce siktar på kvinnor
BMW-ägda Rolls-Royce har precis som de flesta andra biltillverkare drabbats av nedgången på världens största bilmarknad. Försäljningen i Kina kan komma att sjunka med 15 procent i år, skriver The Guardian.
Rolls-Royce har i flera år försökt bredda sig utanför kärnmarknaden av äldre män som betalar över 200 000 pund för en bil som körs av en chaufför. Den nya Dawn-cabrioleten kommer hjälpa det 111-åriga bilmärket att attrahera kunder med en modernare syn på bilägande, enligt företagets chefsdesigner.
På tisdagen bröt Rolls-Royce med en annan tradition då den lanserade modellen under ett online-event, i stället för som brukligt på Frankfurtmässan där bilen kommer att visas upp nästa vecka.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.