BMW
Rekordförsäljning för BMW
Bäst gick det för Mini-modellen där 20.303 enheter såldes, en ökning om 27,1 procent jämfört med januari 2014. Desto svagare var utvecklingen för BMW-serien som visserligen sålde mer i form av 131.416 enheter, men där tillväxttakten låg på ”bara” 5,2 procent.
I Europa uppgick leveranserna för Mini- och BMW-serien till 64.685 enheter, en ökning om 7,0 procent. Något bättre gick det i Italien där försäljningen steg med 8,4 procent till totalt 6.055 enheter.
I Nordamerika uppgick försäljningen för de två serierna till 34.698 enheter, upp 13,8 procent jämfört med samma månad året dessförinnan.
I Fastlandskina uppgick försäljningen till 31.089 under årets andra månad, en ökning om 2,7 procent. I Sydkorea steg försäljningen med hela 22,0 procent till 4.191 fordon.
Totalt har under årets två första månader 294.112 fordon levererats till kunderna, en ökning om 7,3 procent jämfört med samma tidsperiod i fjol.
nullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.