Juridik
Procter & Gamble bötfälls
Det efter att konsumentbolaget anklagats för att ha använt sig av falsk marknadsföring när det kommer till tandkrämen Crest. Enligt uppgifterna ska bolaget ha fuskat i en reklam med att uppvisa tändernas vitare effekt med hjälp av fotoredigeringsprogram.
Skadeståndet uppges vara det största någonsin relaterat till falsk marknadsföring.
I annonsen ska en taiwanesisk kändis ha sagt att hennes tänder var synbart vitare efter att ha använt produkten i bara en dag.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.