Probi
Probi vinstvarnar
Utvecklingen under tredje kvartalet har “varit svagare än förväntat, vilket leder till en justerad förväntan för helåret”, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
Lägre marknadstillväxt i USA, jämfört med tidigare, uppges vara den huvudsakliga orsaken till inbromsningen.
Probis preliminära försäljning under årets första nio månader 2019 ligger på 460 miljoner kronor. Det motsvarar en ökning om 4 procent och en oförändrad nivå vid justering för valutaeffekter jämfört med motsvarande period föregående år.
Målet att växa organiskt snabbare än världsmarknaden väntas sannolikt inte komma att infrias under 2019, enligt bolaget.
Probi kommer att publicera sin delårsrapport för det tredje kvartalet den 25 oktober 2019.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.