Kina
Onlineförsäljningen rusar i Kina
Totalt uppgick onlineförsäljningen till motsvarande 250 miljarder dollar och utgjorde 11,4 procent av all handel i landet. Antalet personer som handlade online steg till 417 miljoner, motsvarande 19,1 procent av befolkningen.
Alibabas inhemska portal Tmall har fortsatt ledningen med en marknadsandel om knappt 58 procent, att jämföra med rivalen JD.com som har 25 procent.
Ägarstrukturen bakom China e-Business Research Center är okänd.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.