Nu blir även reklamen 3D
En flaska med Festis lyfter från filmduken och tar en sväng ut över publiken. Den stannar över rad åtta och en röst säger ”du är en Festis”.
Ny Teknik sitter på biografen Rigoletto i Stockholm och tittar på den första svenska reklamfilmen i 3d. Salongen är en av 16 i Sverige som har utrustning för att visa film i 3d, och vi har alla glasögon på nästippen. Filmen finns i två varianter, en lång och en kort. I tid handlar det om 15 respektive 30 sekunder. Bakom filmen ligger reklambyrån Åkestam Holst och produktionsbolaget Gifford.
– Det var jätteviktigt för oss att vara först med 3d, säger Nicko Hasselström, projektledare på Åkestam Holst som har Festis som kund.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.