Note tar kostnad på 30 miljoner kronor för befarad kundförlust

Kontraktstillverkaren Note meddelar att en av dess kunder i England, verksam inom laddning av elfordon, har ansökt om rekonstruktion.
Note tar kostnad på 30 miljoner kronor för befarad kundförlust - Note.kina
Illustrationsbild

Note tar därför en kostnad för befarad kundförlust om 30 miljoner kronor för hela den riskexponering som bolaget har gentemot kunden, enligt ett pressmeddelande.

Händelsen beskrivs inte påverka Notes underliggande verksamhet och tillväxten för andra halvåret bedöms vara fortsatt god.

Note släpper sin rapport för tredje kvartalet den 17 oktober.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Spotlight Group