Nokia går in på virtual reality-marknaden

Nokia går återigen in på konsumentmarknaden med en satsning på VR, virtual reality.

Bolaget presenterar en sfärisk bolliknande kamera som kallas för OZO som kan filma 360 grader videos genom åtta optiska bildsensorer. Det skriver Financial Times.

Den nya kameran har fördelar som att det går att se bilderna samtidigt som de filmas och inspelningar kan visas omgående, de behöver inte sättas ihop digitalt innan de kan visas.

Tekniksajter som SlashGear och Re/code rapporterade den 21 juli att Nokia var på väg att gå in på virtual reality-marknaden och att bolaget skulle presentera något på ett mycket exklusivt evenemang i Los Angeles denna vecka.

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från SciBase