Nokia
Nokia går in på virtual reality-marknaden
Bolaget presenterar en sfärisk bolliknande kamera som kallas för OZO som kan filma 360 grader videos genom åtta optiska bildsensorer. Det skriver Financial Times.
Den nya kameran har fördelar som att det går att se bilderna samtidigt som de filmas och inspelningar kan visas omgående, de behöver inte sättas ihop digitalt innan de kan visas.
Tekniksajter som SlashGear och Re/code rapporterade den 21 juli att Nokia var på väg att gå in på virtual reality-marknaden och att bolaget skulle presentera något på ett mycket exklusivt evenemang i Los Angeles denna vecka.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.