Nissan
Nissan investerar ytterligare 1,4 miljarder dollar i Kina

Det säger Nissans Kina-chef, enligt Reuters.
“Vi har varit lite långsamma när det gäller att närma oss marknaden eftersom Kina rör sig så snabbt. De kinesiska märkena var för snabba, om jag ska vara ärlig. De var exceptionella i hur snabbt de rörde sig. Det tog alla med överraskning. Nu tror jag att vi har nollställt”, säger Stephen Ma.
Under 2024 sålde Nissan färre än 700 000 fordon i Kina, vilket är mindre än hälften av vad bolaget sålde fyra år innan. Kina är Nissans näst största marknad.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.