New Wave höjer marginalmålet till 20%

Varumärkesbolaget New Wave aviserar en höjning av marginalmålet inför dagens kapitalmarknadsdag.
Torsten Jansson
Torsten Jansson, grundare och huvudägare av New Wave Group, under en fotografering den 16 maj 2022 i Kosta. Foto: Suvad Mrkonjic / BILDBYRÅN

Bolaget eftersträvar en uthållig och lönsam tillväxt i försäljningen genom expansion inom de tre rörelsesegmenten Företag, Sport & Fritid och Gåvor & Heminredning, uppges det i ett pressmeddelande.

Det nya målet för rörelsemarginalen är 20 procent mot tidigare 15 procent. Också målet kring soliditeten höjs till att den inte ska understiga 40 procent, mot tidigare 30 procent.

Tillväxtmålen behålls oförändrade på 10-20 procent per år, varav 5-10 procent organisk, över en konjunkturcykel.

“Målen är uppdaterade för att spegla New Wave Groups strategiska prioriteringar avseende lönsamhet och ekonomisk stabilitet i kombination med sedan tidigare fastställt tillväxtmål”, skriver bolaget.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.