Com Hem
Mejlhaveri på Com Hem
I tisdags drabbades tusentals Com Hem-kunder av problem med mejlen, sedan
Com Hem uppgraderade sina mejlservrar. Cirka 100 000 kunder har sin
mejl hos Com Hem, men ingen vet inte hur många som drabbades. Efter att flera
kunder hade klagat, skickade Com Hem ut ett pressmedelande, med budskapet att
mejl som skickades till kunder inte gick förlorade. Däremot dröjde det innan de
kom fram. Vid 17.30 tiden uppgav Com Hem att problemet skulle vara löst, för de
allra flesta. Men i slutet på förra veckan fortsatte mejlservrarna ställa till
det för Com Hems kunder.
– Det funkar inte att svara på inkommande mejl. Då får jag studs
och felmeddelande att mejlet ej levererats, uppger en av Affärsvärldens källor.
Enligt källan
kunde kundtjänst inte ge några andra besked än de som låg uppe på webben.
– Där stod att problemet var löst, men kanske inte för just dig.
Källan tog
kontakt med kundtjänst, men fick inte något svar. Förstås. Mejlen funkande ju
inte.
– Nu måste jag byta leverantör. Jag/familjen har varit kund länge,
säkert tio år. Det har varit svajigt förr, hela bredbandsleveransen och inte
minst mejltjänsten har vi funderat på att byta. De senaste två tre åren har det
funkat bra med få driftavbrott, men nu räcker det.
Info på Com Hems hemsida
14:05 Vi har för närvarande tekniska problem med vår
mailserver vilket leder till att du som kund får problem att skicka och ta emot
mail. Felavhjälpning pågår och vi ber om ursäkt för eventuell olägenhet detta
medför.
14:10 Uppdatering. Felet är nu löst. Det fungerar dock för
tillfället inte att skicka e-post via en klient, t ex Outlook, Outlook
Express eller WindowsLive Mail. Om du vill skicka e-post kan du använda dig av
webmail.comhem.se, tänk på att logga in med din e-postadress som användarnamn.
15:10 Uppdatering. För närvarande fungerar inte webmailen för vissa användare.
Felsökning pågår.
nullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.