McDonalds
McDonalds investerar 100 miljoner dollar efter e.coli-utbrottet
CNBC skriver att 65 miljoner dollar av den totala summan ska investeras i ägare som tappat affärer på grund av händelsen. Cirka 35 miljoner dollar ska läggas på trafikdrivande program, inklusive marknadsföringsinsatser, framgår det av ett memo som finanssajten tagit del av.
Jätten ska även driva lokala återhämtningsinsatser för starkt påverkade marknader, och mer information om detta ska ges under kommande veckor.
“Vi har navigerat i en komplex och snabbt föränderlig situation, rört oss i en oöverträffad takt och visat den sanna karaktären hos vårt varumärke genom orubbligt engagemang för våra kunders säkerhet och välbefinnande. När vi nu går in i återhämtningsfasen kommer vi att fortsätta att upprätthålla vårt åtagande att göra det rätta”, heter det i meddelandet från McDonald’s Chief Impact Officer Michael Gonda och Chief Marketing and Customer Experience Officer Tariq Hassan.
Läs även:
McDonalds VD: ”Vi har lagt e.coli-utbrottet bakom oss”
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.