LVMH utökar samarbete med Alibaba i Kina

Franska lyxjätten LVMH ska utöka sitt samarbete med kinesiska e-handelsjätten Alibaba gällande olika tekniska lösningar för AI och molnkapacitet samt stärka sin närvaro i Kina, enligt Reuters.
LVMH utökar samarbete med Alibaba i Kina - Olympics LVMH Paris 2024
LVMH. Foto: AP Photo/Michel Euler

De två företagen inledde sitt partnerskap redan 2019. Genom det utökade samarbetet kommer LVMH att få tillgång till teknik från Alibaba Cloud, för att hjälpa till att förbättra processerna i leveranskedjan och kundinsikter.

“Förstärkningen av vårt partnerskap kommer att hjälpa oss att ytterligare påskynda tillväxten i vår omnikanalverksamhet”, säger Stephane Bianchi, group managing director för LVMH.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Spotlight Stock Market
Annons från AMF