LVMH
LVMH köper Barton Perreira

Förvärvet är en del i LVMH:s strategi att nå större delar av massmarknaden. Dyra glasögon brukar vara de första lyxprodukter som konsumenter shoppar innan de fortsätter att köpa andra dyra produkter såsom handväskor.
LVMH:s planer för Barton Perreira är att börja sälja varumärket i exklusiva butiker utanför USA. Detta ska ske via lyxbutiker som LVMH redan samarbetar med i Europa och Asien. Därutöver finns det planer på att öppna ett antal butiker under själva Barton Perreira-varumärket, initialt i Europa.
”Varumärket är välkänt och väletablerat i USA, men vi ser stora möjligheter att expandera det”, säger Alessandro Zanardo, som leder LVMH:s glasögondivision Thelios.
Barton Perreira grundades 2007 av Bill Barton och Patty Perreira.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.