Sociala medier
LinkedIn ökar annonsförsäljningen – aktörer lämnar X
Under 2024 spås samma siffra landa på runt 14,1 procent. Amerikanska mediebyråchefer uppger för Financial Times att annonsering på LinkedIn har blivit dyrare de senaste månaderna. I vissa fall har priserna stigit med uppemot 30 procent.
En anledning till att LinkedIn blivit mer populärt är att allt fler företag slutat annonsera på X, efter en rad kontroversiella uttalanden från Elon Musk.
LinkedIn bedöms ha en marknadsandel på 1,5 procent av digital marknadsföring i USA, medan Google och Meta har en andel på 27 respektive 21 procent.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.