Konsumentförtroendet i Japan lägre än väntat i november

Konsumentförtroendet i Japan kom in lägre än väntat i november.
Japansk flagga över Bank of Japan. Foto: AP Photo/Shuji Kajiyama.
Japansk flagga över Bank of Japan. Foto: AP Photo/Shuji Kajiyama.

Konsumentförtroendet ökade till 36,4 från 36,2 föregående månad. Marknaden räknade enligt Bloomberg med en nivå på 36,5.

Japan november, 2024 Konsensus Förändring mot konsensus oktober, 2024
Konsumentförtroende 36,4 36,5 -0,3% 36,2

Konsensusdata från Bloomberg

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Spotlight Group
Annons från SciBase