J.C. Penney relanserar vitvaror
Lanseringen sker den 1 februari. Varje butik kommer att ha mellan 90 och 150 modeller, enligt ett pressmeddelande.
Satsningen riktar sig mot den unga generationen och till kvinnor, grupper som idag svarar för 70 procent av bolagets omsättning.
Bolaget ränkar med att initiativet kan höja försäljningen och lönsamheten per kvadratmeter i butikerna.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.