Uniqlo
H&M-konkurrenten Uniqlo rapporterar högre försäljning och vinst

Japanska klädmärket Uniqlo, som är en konkurrent till bland annat H&M, rapporterar en högre försäljning och vinst under de första nio månaderna av innevarande räkenskapsår.
Försäljningen på hemmamarknaden steg med 12,7 % och ledde en rörelsevinst på 119,5 miljarder yen (9,4 miljarder kronor). Det är en förbättring på 51 % från samma period i fjol.
Internationellt ökade försäljningen med 9,8 % och utmynnade i en rörelsevinst på 97,7 miljarder yen (7,7 miljarder kronor), en förbättring på 88,7 % från 2020. Enligt bolaget var vinsten särskilt högre under första halvåret tack vare en förbättrad lönsamhet i den östasiatiska verksamheten. I det tredje kvartalet rapporterade samtliga regioner en betydande återhämtning.
Uniqlo ingår i koncernen Fast Retailing.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.