Hellofresh
Hellofresh ska minska kostnaderna med 300 miljoner euro per år

Det kommunicerar bolaget i samband med dagens kapitalmarknadsdag.
70% av åtgärderna kommer att träda i kraft i slutet av 2025. Det kommer att bestå i ökad arbetsproduktivitet, minskade investeringar och indirekta inköpsbesparingar.
Rationalisering av måltidskit kommer att innebära stängning av äldre distributionsanläggningar, vilket resulterar i tillfällig ordernedgång för måltidskit samtidigt som kostnader för marknadsföring minskar.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.