Hellofresh ska minska kostnaderna med 300 miljoner euro per år

Tyska matleveransbolaget Hellofresh uppger att målet med deras sparprogram, som inleddes under andra halvan av fjolåret, är att minska kostnaderna med 300 miljoner euro per år fram till 2026.
Hellofresh ska minska kostnaderna med 300 miljoner euro per år - hellofresh-900
Foto: Hellofresh

Det kommunicerar bolaget i samband med dagens kapitalmarknadsdag.

70% av åtgärderna kommer att träda i kraft i slutet av 2025. Det kommer att bestå i ökad arbetsproduktivitet, minskade investeringar och indirekta inköpsbesparingar.

Rationalisering av måltidskit kommer att innebära stängning av äldre distributionsanläggningar, vilket resulterar i tillfällig ordernedgång för måltidskit samtidigt som kostnader för marknadsföring minskar.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.