DNB
DNB stängde ned aktiehandel efter larm från kund

“Baserat på ett tips från en kund beslutade vi strax efter kl. 10.00 idag att tillfälligt stänga av aktiehandeln i DNB:s och Sbankens digitala kanaler”, säger kommunikationsrådgivare Julia C. Stelzer Nordberg på DNB till tidningen.
Kunder ska fortsatt ha möjlighet till att ringa DNB för att lägga ordrar.
Problemet påminner om det fel som Nordnet upplevde tidigare i år, då kunder i hela Norden drabbades, och plattformen stängdes ned under flera timmar.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.