Disney
Disney rusade efter abonnemangsuppgifter

Det rapporterar Financial Times.
Teleoperatören Verizon gav cirka 19 miljoner av sina kunder möjlighet att teckna ett årsabonnemang utan kostnad, och Disney uppgav inte hur många av de 10 miljoner användarna som kom genom gratiserbjudandet.
Konkurrenten Netflix har omkring 60 miljoner användare i USA, medan kollegan Hulu (som också kontrolleras av Disney) har 28 miljoner.
Det tog Netflix, som förvisso lanserades när marknaden såg annorlunda ut, mer än två år att nå 10 miljoner användare.
Disney+ lanserades på tisdagen och präglades inledningsvis av problem. Bloomberg News hänvisar till sajten Downdetector som registrerade omkring 8.000 klagomål vid ett tillfälle under tisdagsförmiddagen. Under onsdagen hade siffran sjunkit till 200-500 var 15:e minut.
Disney har som mål att nå 60 till 90 miljoner användare år 20204. Dan Ives, analytiker vid Wedbush Securities, skrev i en analys att det stora intresset kan göra att bolaget når sitt mål två år tidigare.
Disney-aktien steg nästan 7,5 procent på onsdagen.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.