Burger King
Burger King gör sig av med lågkaloristripsen
Lågkaloristripsen ”Satisfries” blev ingen större hit på
Burger King i USA. Efter knappt ett år slutar hamburgerkedjan att sälja dem,
rapporterar AP.
Satisfries lanserades i september 2013 och fick stor
uppmärksamhet på nätet. Men bland Burger Kings matgäster föll produkten inte
lika väl ut. När hamburgerkedjan nyligen frågade sina franchisetagare om de
ville fortsätta sälja Satisfries svarade endast 2 500 av runt 7 500 ja.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.