Burger King gör sig av med lågkaloristripsen

Hamburgerkedjan Burger Kings pommes frites med lägre kalorihalt - så kallade Satisfries - tillfredställde inte gästerna i någon större utsträckning. Nu tar bolaget bort dem från menyn, skriver nyhetsbyrån AP.

Lågkaloristripsen ”Satisfries” blev ingen större hit på
Burger King i USA. Efter knappt ett år slutar hamburgerkedjan att sälja dem,
rapporterar AP.

Satisfries lanserades i september 2013 och fick stor
uppmärksamhet på nätet. Men bland Burger Kings matgäster föll produkten inte
lika väl ut. När hamburgerkedjan nyligen frågade sina franchisetagare om de
ville fortsätta sälja Satisfries svarade endast 2 500 av runt 7 500 ja.

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från Carnegie Fonder
Annons från AMF
Annons från AMF