Kryptovaluta
Brittiska finansmyndigheten varnar för krypto-tips från influencers
“När hon [Kim Kardashian] nyligen fick betalt för att be sina 250 miljoner Instagram-följare att spekulera i kryptotoken genom att “gå med i Ethereum Max Community”, kan det ha varit den ekonomiska marknadsföringen med den enskilt största publikräckvidden i historien”, sa Randall.
“Sociala medier påverkas rutinmässigt av bedragare för att hjälpa dem att pumpa och dumpa nya tokens baserade på ren spekulation. Vissa influencers marknadsför mynt som visar sig helt enkelt inte existera alls.”
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.