Björn Borg höjer tillväxtmålet: Minst 10%

Varumärkesbolaget Björn Borg har beslutat att höja sitt tillväxtmål för den årliga omsättningstillväxten till minst 10 procent.
Björn Borg höjer tillväxtmålet: Minst 10% - Bjorn-Borg-SS24-brand-page-banner
Foto: Björn Borg

Det tidigare målet var 5 procent.

“Björn Borgs styrelse har antagit nedanstående långsiktiga finansiella mål, inklusive en ökning av tillväxtmålet, då koncernen strävar efter en hållbar och lönsam omsättningstillväxt genom expansion inom sina tre huvudkategorier, Underkläder, Sportkläder och Skor”, heter det i pressmeddelandet.

De nya finansiella målen är som följer:

– Årlig omsättningstillväxt på minst 10 procent (tidigare 5 procent)
– Årlig rörelsemarginal på minst 10 procent (oförändrat)
– En årlig utdelning om minst 50 procent av nettoresultat efter skatt (oförändrad)
– Soliditeten bör inte understiga 35 procent (oförändrad)

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.