Apple
Apple tappar marknadsandelar i Kina
Samtidigt minskade Apples marknadsandel med ungefär 2 procentenheter. Det rapporterar Reuters.
Kinas totala smartphonemarknad växte med 10 procent under perioden. Enligt analytiker på Canalys är Vivo den ledande leverantören med en marknadsandel på 19 procent, följt av Oppo med 16 procent. Både Honor och Huawei har en andel på 15 procent vardera.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.