Amazon
Amazon slog försäljningsrekord under Black Friday Week
Rekordet framgår av ett pressmeddelande, några exakta siffror anges däremot inte.
De populäraste produkterna som klickades hem var deoderant, Play-Doh och magnetiska byggklossar, och en stor del av försäljningen stod små och medelstora företag för.
“Kunderna är idag prismedvetna och planerar sina inköp utifrån readagar för att få pengarna att räcka längre. Black Friday Week är därför ett viktigt sätt för våra kunder att spara pengar inför jul”, säger Linnéa Forrester, kommunikationsansvarig för Amazon.
Läs även:
Afv:s julkalender – Lucka 2: ”Börsuppgång på minst 15% i USA nästa år”
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.