Amazon
Amazon ökar sakta men säkert inom svensk onlinehandel

Amazon öppnade sin svenska webbplats den 28 oktober förra året.
Just nu har mer än 12% av svenska folket mellan 16 och 74 år och 16% av de som är under 40 år eller handlar online minst en gång per månad provat att handla på Amazon.se. Fortsätter det så här har 50% av svenskarna och 70% av de som brukar handla online testat Amazon.se om två år. Detta är några av slutsatserna forskarna Johan Anselmsson och Burak Tunca drar efter att följt 6 000 svenskar under mer än fem månader.
Johan Anselmsson är professor i marknadsföring på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet. Burak Tunca är universitetslektor i företagsekonomi på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.