Allt fler bolag planerar att sluta marknadsföra sig på X Corp

Ett rekordstort antal bolag planerar att kraftigt dra ner på hur mycket man spenderar i marknadsföring på Elon Musks sociala medie-plattform X, skriver Financial Times.
Elon Musk, VD för Tesla, är rikast i världen.
Elon Musk, vd för Tesla. Foto: Hannibal Hanschke/Pool via AP

Anledningen till att de vill dra ner på hur mycket de spenderar är på grund av att de inte vill associeras med extremt innehåll.

26 procent av de industrichefer som deltagit i en global undersökning av Kantar uppgav att de tänkte dra ner på investeringarna under 2025. Det är enligt FT den största nedgången i planerade spenderingar för någon global plattform med annonser.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från AMF