Alibaba
Alibaba köper AdChina
De finansiella detaljerna kring affären offentliggjordes inte.
AdChina förväntas nu komma att arbeta nära Alimama och Aliyun, Alibabas marknadsförings- respektive molnverksamhet. Tillsammans förväntas de utveckla en end-to-end marknadsföringstjänst. Enligt Alibaba kommer samarbetet möjliggöra det att öka varumärkesbyggandet och försäljningsintegrationen som används i nuläget av bolag och handlare.
AdChina, som grundades i Silicon Valley 2007, hade i slutet av 2013 mer än 60.000 mobila appar integrerade och nådde över 80 procent av Kinas aktiva internetanvändare. Bolaget ansökte om börsnotering i början 2012 men drog sig ur ett år senare.
nullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.