Albert
Alberts rörelseförlust ökar
Rörelseförlusten ökade.
Omsättningen sjönk 4,8% till 41,9 Mkr (44,0). Den organiska försäljningstillväxten var -5% (-11).
“Eftersom denna ökning utgör periodiserade intäkter har den ännu inte reflekterats i våra redovisade intäkter i resultaträkningen. Samtidigt har högre marknadsföringskostnader redan belastat vårt resultat, vilket lett till en tillfällig nedgång i lönsamheten. Allt detta är helt i linje med vår plan mot lönsamhet”, säger VD Jonas Mårtensson.
Årligen återkommande intäkter (ARR) från B2B-abonnemang uppgick till cirka 64,6 Mkr (63,2), vilket motsvarar en ökning om 2% jämfört med föregående år.
Albert, Mkr | Q3-2024 | Q3-2023 | Förändring |
Nettoomsättning | 41,9 | 44,0 | -4,8% |
Organisk försäljningstillväxt, procent | -5 | -11 | |
Ebitda | -8,4 | -3,0 | |
Ebita | -12,3 | -6,9 | |
Rörelseresultat | -34,7 | -20,6 | |
Resultat före skatt | -34,9 | -20,0 | |
Nettoresultat | -29,4 | -17,8 | |
Resultat per aktie, kronor | -1,17 | -0,71 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | -3,2 | -10,0 | |
Likvida medel | 59,4 | 94,5 | -37,1% |
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.