Analys Aktietorget
WeAreQiiwi ska rädda världen från dumhet
WeAreQiiwi fokuserar på att utveckla spel med en tydlig inriktning mot kunskapsspel som involverar någon form av problemlösning. Det är därifrån bolagets slogan “Saving the World from stupidity” kommer ifrån.
Qiiwi bygger sina spel på ”free-to-play” det vill säga att det är gratis att ladda ner spelen men man kan köpa till olika funktioner eller objekt som gör det enklare att ta sig vidare i spelen. Fokus ligger på att utveckla spel inom segmenten ”casual” och ”mid-core”.
Qiiwi står nu inför en expansionsfas. Under hösten 2016 lanserade man sin hittills största produktion “Backpacker”. Spelet fick väldigt bra mottagande och laddades ner 150 000 gånger på några månader utan nämnvärda marknadsföringsinsatser. Därför har man nu börjat med arbetet att lansera spelet globalt tillsammans med samarbetspartnern MAG Interactive.
WeAreQiiwi står nu inför en notering på aktietorget och tar i samband med noteringen in 13mkr. Första handelsdagen är satt till 30 oktober 2017 på aktietorget.
Fakta om artikeln:
Denna artikel är sponsrat innehåll framtaget av externa skribenter inom ramen för SvD Börsplus partnerskap med Aktietorget. Vid frågor om innehållet, kontakta:
media@finwire.se
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.