Analys Aktietorget
Mobiplus samlar marknadsföringskanaler i en plattform
Mobiplus har ambitionen att vara en helhetslösning för alla som säljer något genom marknadsföring via sms, nyhetsbrev och många andra digitala kanaler. Det som enligt vd Fredrik Alsgren skiljer bolaget från konkurrenterna är att man samlat flera marknadsföringskanaler i en plattform vilket möjliggör att man levererar ett helhetskoncept. En annan styrka i Mobiplus är, enligt Fredrik, att man hela tiden mäter effekten av marknadsföringen vilket gör att man kan anpassa budskapet om man märker att det inte ger förväntad effekt.
Idag har bolaget närmare 2000 företag som kunder och nu är målet, enligt Fredrik, att expanderar internationellt. Mobiplus siktar på att expandera i Norden inom ett par år och ut i Europa inom fem år. Idag omsätter bolaget 23,5 miljoner med en vinst på 1,5 miljoner kronor.
Mobiplus genomför just nu en nyemission på 6,5 miljoner kronor för att finansiera den fortsatta utvecklingen av läkemedelskandidaten. Teckningskursen kommer att vara 7,30 kr per aktie. Teckningsperioden pågår fram till den 27 april.
Fakta om artikeln:
Denna artikel är sponsrat innehåll framtaget av externa skribenter inom ramen för SvD Börsplus partnerskap med Aktietorget. Vid frågor om innehållet, kontakta:
media@finwire.se
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.