Affärsvärlden ger ett neutralt råd för Motion Display
Displaybolaget Motion Display säljer blinkande skyltar som används för marknadsföring i butiker. Pandemin slog hårt mot bolaget. Klarar bolaget sig undan en ny kapitalanskaffning och hur ska man se på aktien, frågar sig Affärsvärlden i en analys på tisdagen.
“Likviditeten i aktien är klen. Motion Display värderas till rabatt mot vissa större bolag som levererar digitala lösningar för prismärkning eller digital skyltning. Sammantaget ligger bevisbördan på Motion Display. Vi lockas inte av aktien och rådet blir neutral”, skriver Affärsvärlden i sin slutsats.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.