Affärsvärlden ger ett neutralt råd för Cloetta
Godistillverkaren Cloettas fabriksplaner i Nederländerna är nu definitivt skrotade och under förra veckans kapitalmarknadsdag presenterades en ny tillväxtstrategi. Fokus är att bredda och fördjupa täckningen för bolagets tio största varumärken, både på befintliga marknaden i Norden och på några nya marknader. Frågan är om förutsättningarna finns för att lyckas, skriver Affärsvärlden i en analys på måndagen.
Tidningen ser i sitt huvudscenario på ett par års sikt en potential på 27 procent i aktien.
“Värderingen är relativt låg och uppsidan skaplig i vårt huvudscenario. Tror man att bolaget lyckas med sin nya strategi kommer en investering troligen bli väldigt bra. Vi är dock inte övertygade och följer utvecklingen med ett neutralt råd”, skriver Affärsvärlden i sin slutsats.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.